Forstå vores  holdninger

Mennesker og ledelse

Der gælder én regel for alle virksomheder; forstår du mennesker, så forstår du forretning. Kunder, partnere, ejere, aktionærer, samarbejdspartnere og medarbejdere er alle sammen mennesker.

Evner du at inspirere og mobilisere mennesker omkring dig, så har du opskriften på den mest inspirerende og motiverende kultur både inde og udenfor virksomheden.Mobilisering handler om at servicere andre mennesker. Denne form for ledelse fokuserer på at ‘mobilisere’ mennesker og ikke på at ‘håndtere’ mennesker. Det er ledelsens ansvar, at dem de har ansvaret for lykkes.

Evnen til at eksekvere og skabe mening omkring dig er en af de mest effektive talenter som leder. At træne virksomhedens ledelse til at mobilisere mennesker og ikke blot håndtere dem, kalder på en struktur, hvor medarbejdere og ansatte ikke kun trives, men hvor de bedste forudsætninger for at lykkes og kommer i mål med deres projekter.

Forretning og strategi

Virksomhedens økonomiske fundament skal være i orden. Derfor er vores vigtigste opgave i DNA at professionalisere og strukturere virksomheder indefra, så de med et solidt, økonomisk fundament kan bevæge sig sikkert og meningsfuldt fremad​.

Dertil mener vi, at virksomheden kun kan have én overordnet strategi.​ En strategi fungerer suveræn bedst, hvis den er nedskrevet og formuleret i et detaljeret og operationelt format. Strategi er at realisere noget indenfor en defineret periode. ​

Det handler praktisk talt om valg og fravalg.​En strategi uden klare fravalg er ikke en strategi​.
Strategien skal være inkluderende og give alle mulighed for at bidrage til eksekveringen.​

En strategi, der ikke løbende følges op på, er ligegyldig. I denne sammenhæng er  medlemsmodellen i DNA, det der sikre, at der følges op minimum hver 5. uge.

Formål og impact

En hvilken som helst virksomhed kan skabe en positiv impact i sin levetid. Men at lykkes kræver ambitiøse og motiverede mennesker samlet omkring et fælles formål, seriøs eksekvering – og så kedeligt som det lyder: penge. Det ene kan ikke stå uden det andet.

De fleste virksomheders formål, du hører og læser om i dag er ofte født ud af en brandøvelse. Formålet bliver en tagline, der afføder inspiration og gode fortællinger – men med en massiv mangel på, hvordan virksomheden reelt planlægger at efterleve formålet. Og en bevidsthed om hvorvidt det overhovedet er økonomisk ansvarligt og realistisk i virksomhedens nuværende form at realisere formålet.

Hos DNA er virksomhedens evne til at tjene penge essentiel for at kunne realisere sit formål. Uden en solid og bæredygtig forretning bliver virksomheden aldrig i stand til at finansiere eller realisere sit eget formål.

I DNA har vi et fokus på begge ben i virksomheden.

Vi er for dem, der blot skal have hjælp til at få virksomheden til at køre og forretningen til at glide – men som har en ambition om at blive en virksomhed for verden.

Og vi er lige så meget for de virksomheder, der har en god forretning og et økonomisk overskud, som er klar til at øge ressoucer og tid, der skal til for at efterleve formålet i af led af forretningen. Her er DNAs vigtigste opgave at hjælpe dem med at designe og eksekvere den plan, der skal realisere den ambition.

Med vores medlemsmodel etablerer vi en struktur,  der hjælper virksomheder i mål med deres kommercielle projekter.  Kommerciel vækst og en sund forretning er midlet, der skal  financiere realiseringen af virksomhedens  formål.​

– Danish Network Association

Få styr på baseline