Salg er i dag formidling og vejen til markedet er langt mere emotionel

Kontakt

Christoffer Ritzau
cr@danishnetworkassociation.dk
+45 2332 2033

FÅ 100% STYR PÅ MÅDEN MAN SÆLGER PÅ I 2019

 Måden at sælge på har altid været udsat for transformation, hvilke er også er tilfældet i dag som en naturlig følge af eksplosionen indenfor hastighed, tilgængelighed og et bredt udvalg af  .

Tiden, hvor man nøjes med at markedsføre 
produkter som ’bedre og billigere’, er væk.

 Dit produkt eller service er blevet sekundært i salgsprocessen, fordi salgsprocessen er blevet langt mere emotionel, da forbrugerne er blevet mere bevidste. Selvom salg er afgørende i alle virksomheder, har ganske få reelt reageret på, at de klassiske salgsprocedurer i dag har taget form af at være en formidlingsproces. Man skal nu gøre sig fortjent til opmærksomhed, og man skal inspirere sine kunder helt ind på virksomhedens hylder – som i øvrigt er blevet overvejende digitale.

 De fleste virksomheder har bygget deres salgsproces uhensigtsmæssigt op, og besværliggør deres vej til kunderne langt mere end nødvendigt. Det er i realiteten mange af de samme elementer, der fortsat er gældende, men hele salgsprocessen skal indrettes anderledes, da man fundamentalt set ikke kan sælge noget uden at have taget stilling til, hvorfor man sælger det, man nu engang sælger.

  De fleste virksomheder har brug for en fornyet grundfortælling.
De skal genopfinde sig selv indefra og helt ud til kunderne.

 Forbrugerne blevet langt mere emotionelle i deres købsproces. De orienterer sig på nettet, de vælgeraktivt fra (eksempelvis ikke-økologisk) selvom prisen kan være højere, de er blevet mere kvalitetsbevidste, de går mere om i deres omverden og dermed, hvordan de identificerer sig med forskellige brands. Kort sagt opfører kunderne blevet betydeligt mere værdibaseret.

CALL TO ACTION

For at sætte sin salgsproces optimalt op i forhold til sine kunder, er der brug for en række elementer før, det kan ske. Det er en anden tilgang end de fleste af de produkter og services, der sælges i dag. Når formålet er fundamentet for virksomheden, så er man desuden helt tydelig omkring, hvorfor man sælger det, man sælger. Hvis man ikke ved det, vil man have svært ved at differentiere sig og ramme sine kunder i hjertet. Gennem vores arbejde med flere hundrede virksomheder i mange segmenter har vi  massiv hardcore first-hand viden om denne disiplin og kan uden tvivl sætte strøm til hele jeres salgsproces. Ring og hør mere om hvordan vi arbejder med det. 

Kontakt

Christoffer Ritzau
cr@danishnetworkassociation.dk
+45 2332 2033